Gamla tider

2011-03-11 | 17:35:32

Jisses vad jag saknar Gamla tider! Jag saknar att vara fri som en fågel, få göra som jag vill utan att ha ett ansvar. Jag säger inte att jag ångrar mina barn, absolut inte. Men tänk er själva? Att ha barn är ett enormt ansvar och man är inte lika fri som förut. Barnvakt finns ja men det är inte riktigt samma sak på något vis. Ens vänner har också barn idag. Nästan alla i vår krets har. Man kan inte "supa till" på samma sätt nu ;) Visserligen har både jag och en man samt ett par kompisar gjort det tillsammans, utan barn (och med).
Nej, jag saknar Gamla tider! Men det måste man få göra, man måste få sakna och tänka tillbaka. Det är inget fel med det. Jag är inte mer än mänsklig. Och nej, dessa tankar och känslor gör mig inte till en dålig förälder!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Såklart man får längta efter gamla tider när man fått barn, det gör en inte alls till dålig förälder - snarare tvärt om.. Så länge man uppskattar vad man har också ;) Varje del av livet har sina kapitel, så är det ju, och människan fungerar ju så att man längtar efter det man inte har, sånt som var i det förflutna och sånt som man hoppas på i framtiden. Man måste få längta lite, då blir det extra värdefullt de gånger man får det man längtar efter.. oavsett om det är en barnfri kväll med supande tillsammans med vänner eller vad det nu kan vara man längtar efter ;) Oj, nu ska jag sluta svammla!



Hoppas du får en trevlig kväll! Och glöm inte att den Frihet du söker kan man finna i andra former också, även när barn finns med i bilden ;)

2011-03-11 @ 19:13:25
URL: http://sofiebex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

Email: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback




RSS 2.0